Friday 27 February 2015

#15 Gossip Girls.

[Music: Clean Bandit]

Assalamualaikum.

Gossip & Rumor, kedua-dua nya membawa makna yang sama iaitu khabar angin. Kebiasaanya mereka yang "berkaripap" mendominasi aktiviti ini. Amat jarang untuk menjumpai penggemar karipap terlibat dalam aktiviti ini kerana mulut mereka penuh dengan karipap. Katanya. Opps.

Tetapi jangan pulak buat-buat tetanjat boboy, penggemar burger dan pisang jugak meminati aktiviti ini u'olls. Hahaha. Topic yang biasa dibicarakan opkoss berbeza dengan para gegadis. Lelaki kalau bergosip comfirm antara hot topics yang dibincangkan adalah pasal game bola, duit, kereta, and gegadis.


Kalau perempuan the other way around maybe. Entah aku pun tak tahu, aku bukan perempuan nok. Yang pasti kutukkan dan carutan harus ada dalam conversation tersebut. Baik lelaki, perempuan mahupun nyah sama je. Choii mak tak suka. Okeh.

Personally aku tak berapa suka sangat dengar member kutuk member. Sedeh kot. Kau bayangkan ada member yang depan kau baik yang amat, belakang kau pergh macam lahanat. Kalah mak jemah. Rasa nak sumbat je selipar jamban dalam mulut. "Konon baik bak malaikat lah kau Nov. Macam kau tak pernah kutuk orang kan?"  Pak Yu. Aku mengaku, aku pun takdelah baik sangat, kadang kutuk jugak orang macam aku kutuk si Chuck dan Ash Kimak tu. But amat jarang lah kalau kau nak dengar aku kutuk member sendiri. Biasanya aku memilih untuk mendengar je bebelan member tanpa menambah perasa tiruan. Kalau tak dengar nanti kata aku kerek pulak. Pfft.

Kot iye nak mengumpat orang tu beringatlah sikit. Orang yang kau kutuk tu ada hati dan perasaan, manusia jugak bukan binatang. Kutuk light-light je tak payah sampai nak merendahkan orang lain. Sebab takde seorang pun manusia sempurna di muka bumi ini, semua orang melakukan kesilapan. Cuma segelintir dari kita yang suka membesarkan aib orang. Fikir-fikirkanlah.


Ely: Babe.. ada dengar rumors tak?

Aku: Rumors? Aku tak minat lah gossips ni.

Ely: Serious kau tak minat? Sebab gossip ni pasal kau. Hehe

Aku: Huh?? Pasal pe? Ni mesti takde keje lain, kutuk aku lettew. **Korek hidung**

Ely: Hahaha. jeng jeng jeng. Entahlah kutuk ke tak aku pun tak tahu nak classified macam mana.

Aku: Rumors apa wei? Shit ah kutuk aku...

Ely: Ohh, takde lah tadi kitorang ada lah chit chat girls talk kateko. Then siapa entah cakap kau dah jadi retis sekarang. Sampai hati eh kau tak story kat aku. Sob Sobs.

Aku: Retis kepala hotak kau. Hahaha.

Ely: Kahkah. Serius kot, Kitorang siap compare gambar kau dengan mamat ni sama doh. Diorang cakap muka kau almost same. Haha.

Aku: Gambar siapa? Hensem tak? kalau tak hensem comfirm bukan aku. Hahaha.

Ely: Eleh. entahlah. tettt. Hahaha. Jap. aku send gambar kat kau. [image]




Aku: Mana ada sama la giler. Hahaha. mata korang problem ni. Jap hensem tak mamat tu?

Ely: Not 100% alike but ada lah part yang sama. Hahaha. Dia hensem giler, kau? err tak. Kahkah

Aku: Shittttt. Tidaakkkkk. Malas nak ngopi dengan kau.

Ely: Hahahaha.. kau kira sama jugak lah. **muntah hijau** bila nak ngopi babe? Jom la, tak sabar nak gossip dengan retis ni. Hahaha.

Aku: Please girl, make an appointment with my manager first. Busy. :P

Ely: Alaaa.. benci kau... T.T

 

Fattah Amin, Lahir pada tahun 1990, Berketinggian 180cm. Actor, Footballer, Gym owner. Taste ke tidak? Hahaha


P/s: Gambar sekadar hiasan, tiada kena mengena dengan individu tersebut. Kang tak pasal jadi isu pulak. Kena bash dengan kipas susah mati. Kentut lah kau. Btw, muka aku tak sama pun dengan mamat ni. Celah mana yang sama aku pun tak tahu.

28 comments:

  1. Kurang minat dengan fattah amin. Handsomelah juga daripada tak ada kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun tak minat sangat dengan mamat ni time awal2 kemunculan dia dulu. Tp after member aku cakap camtu, aku usha insta dia. Tough pulak rasa mamat ni.

      Tetiba inzal dgn diri sendiri. Hahaha

      Delete
    2. Dulu badan dia sekeping je, sejak akhir2 ni baru besar. Hehehe

      Delete
    3. Main gym tu makin buff tu. grr. XP

      Delete
  2. Replies
    1. Aip. Kau kan dah ade. Haha

      Tak rela di madukan. :p

      Delete
  3. 1. Fattah Amin berlakon hauk nak mampos ..keras kejung.
    2. Dia memang sweet, kalau tak, x top 3 la hero remaja kan. :p
    3. Considering I pon macam retis (mix Jaafar On dan Accapan), kitaorang memang sesuwai sgt. Kehkeh. Uolsss jangan caras.
    4. Klu tgk gf dia, si Sherry tu sangat tua di banding dgn dia. I rasa dia minat yang matang dan berumur. Cerah peluang iolss.

    5. Misal kata I x dapat caras dia, I will come back to you, Mr Nov. Jangan pergi mana2 tau. Kehkeh.

    Motif pagi2 dah bergosip. Hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Hahahaha. tahu takpe, tak penah layan pun drama dia. standard lah lelaki str8. tak sesuai jadi pelakon. sesuai jadi suami je. #gelakgulingguling
      2. Body dia mantap sekarang. woot woot. Tak payah cari katil dia jadi tilam.
      3. Takde collaboration yang lagi meletup ke dari jaapar onn dan accapan? Hahaha
      4. Wah, duk obersee pun tahu gosip retis malaysia. Dashat youuu. Sherry tak sesuai, Nu'man peluang cerah. Secerah jaafar onn. hehe.
      5. Hmm, by that time i dah tawar hati. :(

      Kat sini petang lah awak. ;)

      Delete
  4. apa ni?entry angkat bakul lagi? :rolleyes:..alang-alang baik letak pics ko terus..pasti ramai korek hidung tengok ko..hahaha..kidding.

    aku suka mukadimah kali ni...setakat gurau2 biasa tu aku ok lagi,ni kalau sampai kutuk kekurangan fizikal..rasa macam nak bagi makan dumbbell aje walaupun bukan aku yang jadi mangsa kutukan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ececeehh.. kamenn... cakap ja la ko mo tengok muka dia.. ahahaa~

      Delete
    2. Kamen: Kuikuikui. Entry ni sebenarnya tercetus dr whatsapp member aku sehari selepas AME. Maybe dorng usha mamat ni time tu lah kot. Tu yang tetiba nama aku naik. :p
      #seriustakangkatbakulsendiri
      Hahaha

      Yoobi: Ish sibuk je. Nak ngorat kamen lettew.

      Delete
    3. Yoobi : mana tahu ni?aku pantang orang buat aku curious..hehehe

      Mr.Nov : boleh tak? :korekhidung:..ko tak payah nak angkat bakul,dekat sini ramai macam fatah..mostly PATI...tak exclusive pun..muahahah..larikkkk

      Delete
    4. Kamen: tak boleh, tak saspen la nanti. :p

      Serius tempat kau byk macam fatah? Bungkus satu send kat semenanjung peliss, nak buat mainan. Hahaha.

      Delete
  5. aku suka join kaki gosip.. tapi aku tukang dengar je lah.. tapi kalau kena ngan topik haha.. aku boleh join.. nak nak lagi kalau melibat golongan adam ni..hahaha.. duduk di padang pun sanggup skodeng..haha

    p/s tak minat ngan pelakon nie.. acting dia kaku :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duk tepi padang fefeling ada orang usha kan? Hahaha.

      Aku rasa dia tak sesuai jadi pelakon, jadi body guard aku sesuai kot. Hehe.

      Delete
  6. Wehh.. mukaddimah ko cam hareemm laaa~ walaupun aku bukan jenis perempuan yg suka gossip tp still terasa pedaass okeyy.. hahaaa

    Omg... seriuss mamat tu 1990??? O.o!? gile matang muka dia.. ok lupa.. tahun ni dah 25 tahun.. T.T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muahahaha. Saya tak bersalah awakk..

      Yup 1990, sebaya dengan kau ke yoobi? Dia nampak matang sebab pegi gym kot.

      Jangan gatai, aku punya okehh.. :p

      Delete
    2. Yerrr.. aku hakak*akak* dari ko budak kecik~ hahahaa..

      Ermm.. patut laa.. tak mo la pegi gym nnt org sangka aku 40 plak..hakhak

      Delete
    3. Kau jangan lah workout style lelaki. Hahaha. Kang terlebih sador pulak. Lelaki pun takut tgk kah nnt. Hehe. Workout biasa suda.

      Delete
  7. comel budak kecik sebelah budak beso tu.. cam nk bela jerrrr lah #ngee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naseb baik budak kecik, budak beso takleh. Haha.

      Delete
  8. I do like gossip sometime !
    HAHAHAHA.
    Especially pasal budak kelas. Just dengar je.
    At least dapat tahu perangai sekor-sekor.

    Fattah Amin ni berlakon kejung laa.
    But who cares sebab muka elok !
    Ratah pun sedap. HAHAHAHHA

    Untunglaaa muka sama macam dia. Mesti ramai peminat.
    Hmmmm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Body sedap. Grr.
      Kejung who cares bij. Hahaha

      Aku rasa menyesal pulak buat entri kali ni. Korang pakat duk kutuk dia berjemaah. Sobs sobs #maafkansaya


      Delete
  9. to have a great dirt, u need to win people trust...

    dulu kat kolej, aku lah ketua jaga tepi kain orang. nak cerita baru pasal classmates lain, leh cari aku.
    sebab aku agak hebat jadi talam dua muka.

    #musuhdalamselimut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku jarum dalam tilam, tengok mata kasar tak nampak, tapi bila kau baring/duduk baru terasa menyucuk. #deep

      Delete
    2. takutnye jarum dalam tilam... sakit woi..

      okay lah, aku sperma dalam simen... hahahaha

      Delete
    3. Amboi Gib. Bahasa puitis nya. Tergoda jap. Hahaha

      Delete
    4. motif tergoda??? jangan dowh, bahaya...

      Delete