Thursday 19 November 2015

#35 Hati ke Hati

Assalamualaikum.



Mungkin ada yang tertanya mengapakah hari pertemuan aku dan Chuck tempoh hari di anggap sebagai "Outing" bukan "Dating"? Bukan kah bila mana sepasang kekasih keluar berdua itu di kira sebagai "Ber-temu-janji". Apakah yang cuba dinyatakan oleh Nov C? Mungkinkah dia punya agenda tertsembunyi? Kentut.

Sebetulnya pertemuan aku dan Chuck tempoh hari bukan lah pertemuan sepasang kekasih. Bukan juga pertemuan bermuslihat. Jauh sekali mahu berseronok di dalam tandas awam. Apa kau ingat aku bijes?

Pertemuan aku dan Chuck dua minggu lalu adalah sebagai kawan. Meskipun aku tahu Chuck mahu aku terima dia lebih dari itu. Namun luka lama masih berbekas. Justeru itu, aku wujudkan satu tembok membataskan segala gerak laku aku dan Chuck.




Post-Outing

1st November 1.20 AM

Chuck: Aku dah betul-betul Attached dengan kau Nov. Seriously i am.

Nov: Aku speechless sebenarnya. Jujur aku cakap, i feel the same too. Cuma, aku tak boleh bagi kata putus, biar masa tentukan. Sebab main reason aku takut. Aku luaran nampak macam heartless, tapi aku very fragile inside. Once aku kecewa susah nak turned back to normal. Bagi aku masa..

Chuck: Akhirnya kau luahkan. Memang heartless gila. Hmm sedih aku. Awaa sorry termengada banyak tadi. Aku rasa macam dah lama kenal kau. Malu pulak fikir balik. Siot lah. Tak pernah first date aku macam ni.

Nov: Eleh saje je kau.. Dah lah pegi tido tadi ngantok sangat.

Chuck: Nak heart to heart lagi. Aku ngantok tadi sebab kau tak bersembang. I will give you time Nov. I will wait for you. I will.. Awaa, saiaa takuaddd.

Nov: Hahaha. tak kuadd lah sangat. Tadi ngantok, tapi still wide awake. K ah malas kacau kau.

Chuck: Okay lah dah dua kali kau warning aku. Baiklah awaa. Selamat malam. Saia sayang awaa.

Nov: Nightt.


Selepas Outing tempoh hari, satu perasaan aneh mula terbit dalam diri. pintu hati semakin terbuka untuk menerima Chuck kembali. Aku mula nampak sisi lain Chuck. Sisi yang selama ini terlindung dek ego aku sendiri. Benar juga katanya tempoh hari Nov terlalu misteri untuk didekati.

Mungkin juga selama ini watak jahat yang sebenar nya adalah aku. Kahkah. 

Menurut persepsi aku Chuck kinda sweet guy. Antara sweet things dia buat pada pertemuan pertama itu, adalah drive kereta pada kelajuan 50-60km/jam atas Highway. Bayangkan? Aku sebenarnya pantang kalau jenis yang drive sentimental ni. Rasa membuak-buak nak maki. Namun perasaan aku bila dengan Chuck malam tu lain. Rasa selamat. Bila ditanya kenapa drive perlahan. Dia jawab "Aku nak spend masa dengan kau, aku taknak masa aku dengan kau habis macam tu je" . Malam tu jugak dia genggam tangan aku dalam kesejukkan malam. It was my first time. He is the first guy yang genggam tangan aku macam tu.


1st November 11.07 PM 

Nov: Aku jenis tak tahan sejuk sebenarnya.

Chuck: Lah yeke, kenapa tak cakap semalam? Aku terkejut gila tangan kau sejuk. 

Nov: Kan aku bagi hint suruh off air cond. heh.

Chuck: Aku tak expect tangan kau sesejuk tu. Kalau aku tak drive dah lama aku peluk kau.


******


2nd November 11.33 AM

Chuck: Aku rabak gila semalam.

Nov: Kau penat buat apa je? Curious jugak aku.

Chuck: Meh aku cerita sikit, Malam sebelum aku keluar dengan kau, aku tido pukul 3.30 AM. Bangun pagi next day 7.30 AM jogging. Lepastu keluar dengan kau straight sampai pukul 12 lebih. Sampai rumah aku pukul 1@2 pagi. Then esoknya aku bangun awal pukul 8 AM sebab ade meeting. Meeting habis pukul 11.30 AM. Habis je meeting terus balik rumah, member ajak makan-makan kat rumah member. So aku keluar jap jadi pak supir diaorang teman cari barang. Around 10 malam baru sampai rumah. Tu pun aku mintak excuse, kalau tak comfirm sampai ke pagi.

Nov: Mesti kau letih jugak time keluar dengan aku haritu. Boleh je postponed. Aku suruh kau hantar aku balik kampus awal kau degil, taknak.

Chuck: Malam je aku rabak sikit, masa nak hantar kau. Aku nak nap sekejap before datang pick up kau, Boss tetiba bagi keje. Tak jadi nak nap. Kalau tak aku segar sikit. Tapi sebab sayang. Sayang punya pasal, aku sanggup. Aku rasa taknak hantar kau balik haritu, nak simpan dalam pocket...


Masih aku ingat sehari sebelum pertemuan aku dan Chuck berlangsung. Chuck memberi amaran keras. Berkali-kali menanyakan soalan yang sama. Chuck mahukan kepastian.


30th October 11.36 AM

Chuck: Wehhh. Kau tolong eh, jangan lembut. Tetiba risau. Kau lembut je aku ikat kau kat spoiler aku, lepas tu seret kau dalam kampus.

Nov: HAHAHA. tak boleh kejam lagi ke?

Chuck: Itu je aku mampu fikirkan sekarang ni. Please jangan hensem sangat, nanti aku tergugat.

Nov: Jangan risau esok aku buat apa yang kau tak suka. So senang sikit untuk kau move on. Nanti kau overly attached payah pulak.



Pada pertemuan pertama itu aku sengaja buat apa yang tak disukai Chuck. Misalnya Chuck suka tengok lelaki berkemeja kemas. Aku sarungkan t-shirt skaters di tubuh. Chuck sukakan lelaki bermisai. Maka aku shave misai senipis nya. Cuma part lembut je aku tak kesampaian untuk lakukan. Kuikuikui.

Chuck: Aku sebenarnya agak kecewa dengan presentation kau masa keluar dengan aku haritu. Kau pakai baju macam kau nak pegi lepak dengan member. Nampak sangat aku ni tak penting. Nasib kau hensem pakai apa pun nampak kacak.

Nov: Aku sengaja pakai macam tu sebab aku taknak kau attached dengan aku.

Chuck: Nasib baik jugak kau tak lembut. Kalau tak aku dah start kereta terus blah time tu jugak. Hahaha.


*********

3rd November 7.02 PM

Chuck: Awaa busy ke tu? Nak confess sikit,

Nov: Nak confess apa?

Chuck: Hmm. takpelah nanti lah bagitahu, nak cakap rindu tapi macam mengada pulak cakap banyak-banyak. Haha.

Nov: Dah lah pegi jogging.


3rd November 9.21 PM

Nov: Chuckkk. Busy ke?

Chuck: Nov. tak gapo dio mung?

Nov: Mu nok ghoyak gapo sakni? mu ado oghe lain ko? Ghoyak loni.

Chuck: Okay jap. aku rasa aku paham tapi aku takut aku paham benda lain. Baik kau cakap melayu sekarang. Hahaha.

Nov: Apa kau paham?

Chuck: Mu nok ghoyak kawe ado ore lain. Hukalohh. Berat natey ni. Mana adaaa. Takdelah. Kenapa tetiba kau cakap macam tu.?

Nov: Aku terfikir apa yang kau nak cakap tadi. Mana lah tahu kau tetiba berubah hati.

Chuck: Ohh. itulah sebenarnya aku ada benda nak confess kat kau supaya antara kita takde tembok. Aku nak kenal kau luar dalam sebelum kau terima aku or tak. Tapi taknak through whatsapp. Can't wait to confess on your birthday. Which aku takut kau tetiba ter"emosi" and ruin the day.


Chuck come clean malam tu. He told me about his bitch sides. Aku sedikit emosi. I started to doubt him even more. Melalui medium whatsapp Chuck gave me a list of 8 names. Those names were ranked from 1-8. Nama di tangga 1-3 tahap cinta dan 4-8 adalah orang yang approached dia kat insta. Ash di ranking ke-3. Aku terkedu.

Chuck: Maaf lah. Aku tak buat confession ni pun kat dia orang. Sebab aku nak kau. Aku nak kau dan aku telus. Aku takdelah sampai intimate parts. Aku suka berkawan dengan semua orang.

Nov: Kau punya list buat aku terfikir, what makes you choose me?

Chuck: Kau ada ciri2 yang mostly aku suka. Perangai heartless kau tu buat aku nak sepak2 kau. Tapi aku suka. Appearance? lagi aku suka. kau tinggi, kau putih, Flawless. Handsome. Sexy leg. You're a perfect one for me, tapi tak tahulah am i the perfect one for you. Nov, aku dah cakap aku nak kau seorang je sekarang ni. Diaorang ni kuman celah kuku aku je sekarang ni. Aku tak pernah serius dengan diorang.

Nov: your list somehow suggest me to doubt you even more. kau ada banyak option yet you choose me. bagi aku "brain" list kau. Hmm. K Chuck, aku nak sambung study. Gud night. Don't worry aku heartless aku okay. Just bagi aku masaa...


Keesokkan nya almost satu hari aku menyepi dari Chuck.


4th November 6.34 PM

Chuck: Berubah hati?

Nov: Kau?

Chuck: Tak langsung. Aku gagal ke weh? :(

Nov: Hmm aku ok je. Jap aku nak tanya why were you so sure that i won't leave you?

Chuck: Aku tak rasa kau okay. Kau senyap je harini. Aku takut... You will not. i am very sure,

Nov: Dulu aku pernah cakap, aku sekali kecewa susah nak baik balik. And aku pernah cakap please don't have high hopes from me... Dan aku pernah cakap aku taknak rush into things.

Chuck: Maksudnya sekarang aku tak boleh berharap dah? Why now baru kau nak mention benda ni balik? Sebab dah tahu aku dulu macam mana? Aku cerita semalam past is past. Im done with them, can't you see that? Yep, aku tahu kau taknak rush into things , tapi my interest semalam aku nak clear dengan kau. Clear as the blue skies. Itu je.

Nov: To be honest aku dah start rasa attached. Tapii.. List of people kau get in touch buat aku rasa takut. Takut aku macam easy target kau.

Chuck: Tak lahh. Aku super attached dengan kau. dan aku super in love kat kau Nov. Diorang dah berlalu lah Nov. Diorang adalah my past.

Nov: Hmm. jap nak pegi cafe.

Chuck: Jangan lah gantung aku macam ni. Habiskan dulu. :(


4th November 7.04 PM

Chuck: Hmm, Novv, kalau kau easy target aku, sumpah aku tak cerita pasal diorang. Aku cerita supaya kau tahu dari mulut aku sendiri, bukan dari investigation kau. Aku nak kau tahu baik buruk aku. Can't you see that? Come on Nov. Sumpah nak nangis. I was happy yesterday, the days before. Semua sebab kau. Kau kegembiraan aku sekarang. Don't let my happiness be gone Nov.

Nov: Ye aku paham niat kau. cuma aku takut.

Chuck: So help me to wipe off the fear. Tell me what to do. Guide me. 

Nov: Hmm takde apa-apa lah. Aku ok. Kau jangan nangis. Burukk.

Chuck: Tolong aku Nov. Aku dah tak kuat macam ni.

Nov: Aku tak salah kan kau pun Chuck. Semalam aku search nama-nama kau bagi. most of them good looking, ada yang aku punya taste.

Chuck: K lah Nov. Aku nak jogging. Will wait for your text. All decision is yours. Im here with nothing left to do. Aku dah cakap apa aku patut cakap. Baik buruk perangai aku. If you want to leave, if there is something i could do to change your mind, i will try. Never gonna stop. But if you insist to go, aku tak boleh cakap apa. Hopefully kau boleh terima history aku, present time aku, and create our future together. Aku takkan sia-sia kan masa tu. Itu janji aku.


******


Entry ini sepatutnya di publish dalam minggu lepas, namun jadual Nov yang packed dengan presentation, test, dan assignments memaksa aku untuk meminggirkan blogger seketika. Anyway, beberapa hari lepas juga keputusan telah pun di buat. Apa keputusan itu? Aku akan tulis next entry.

14 comments:

  1. Eleh padahal dah terima kan ... buat2 suspen lak .. kehkeh.

    Pendapat ikhlas saya. Don't you think yang dia agak memuja sisi luaran awak jer.
    Physically dia memang attached giler dengan awak in which quite normal to me.
    Mana ada jantan tak pandang fizikal kan. At least, kalau nak further in relationship ..kena la taste kan. :p

    One thing saya suka dekat Chuck .. bila dia buka semua citer negatif2 dia kat awak.
    As a rule of thumb .. player wont do that .. dan bila dia citer macam tue, dia nak awak kenal siapa dia luar dan dalam .. dan itu nampak juga la sisi ikhlas dia ..

    Anyway, good luck awak dalam perhubungan ini ... nanti kita wat gathering kat tepi pantai yer .. kehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu'man : Haha, awak suka tau jadi spoiler. Baru nak suspen2. Mencik lah. :P

      Kita buat gathering kat maldives, jgn lupa ajak bang dollah awak.

      Delete
  2. awww. sweat. hahaha. aku ucapkan goodluck walaupun agak cheesy semacam untuk usia tua macam aku ni. KAH KAH KAH. apa apa pun, once kau kapel, jangan sangsi. itu oath bila kau kapel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sharky : Tua lah sangat umur kau tu. Bukan ke lagi muda remaja? Hahaha.

      Orang kata kalau sayang, jangan sayang sepenuhnya. Kena ada sedikit rasa benci. Sebab nanti, senang nak berlalu pergi.

      Delete
  3. err...ini kes lelaki suke lelaki ke? gayboy?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon : Eh, memandai je. Ini kisah ceritera saya dan dia. Yang pasti tiada watak awak di dalam nya. :)

      Delete
  4. Semoga awak berbahagia tidak kira dengan siapa pun pilihan awak..dan harap pilihan awak itu tepat. yang akan bersama dengan awak tidak kira waktu...hehehe..xoxo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macho Lelaki : Doakan kan kami ke jenjang pelamin ye. Hahaha.

      Delete
  5. jelesnya dia ada chuck..
    nak jugak.. haha

    ReplyDelete
  6. Menanti Hatimu Terbuka

    Ku renjiskan titisan embun cinta
    Agar mekarlah kelopak cinta mu
    Ku hembuskan kasih ku
    Menembusi dada mu
    Semoga kau terasa

    Ku menyeru nama mu kala sepi ku
    Agar hati mu terdengar suara ku
    Dan di setiap waktu
    Rindu ku memanggil mu
    Mengapa kau membisu

    Puas lu menanti hati mu terbuka
    Hingga ku merasa gelisah
    Izinkan aku selam hati mu
    Bersama sinar cinta
    Biar ku tanam dalam dada mu
    Sekuntum bunga rindu

    Hampirlah di sisi ku
    Lihatlah di mata ku
    Yang mengharap kasih
    Walau secebis cukup untuk ku
    Bukalah pintu hati
    Untuk ku yang menanti
    Dan biarlah aku
    Terkunci selamanya

    Nov C & Chuck

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shin : amboi shin lagu jiwang habis. Haha

      Delete
  7. Awhhhh !
    I wish for a happy ending !
    please say yes !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr. Dominic Unknown : **tekup muka**
      Hahaha.

      Delete