Wednesday 11 November 2015

#34 Reunite

Assalamualaikum.

Throwback


24th September 9.58 PM

Chuck: Respond please

25th September 5.49 PM

Chuck; Hey. Hello.

26th September 3.09 AM

Chuck: Kau please respond kalau dapat text ni. Hmmm..


Percayalah aku bukan lah semudah itu untuk kembali. Jauh sekali menerima belati yang pernah mengguris hati. Nov sudah lama berlalu pergi dari entiti bernama Chuck. Tiada sekelumit perasaan tersisa saat aku menerima dan membaca text message kiriman Chuck menerusi Wechat. Perasaan itu neutral.

Jika diturutkan ego seorang Nov yang tinggi melangit. Tentu sahaja text messages tersebut dibiar sepi. Hati ini terkesan dek kesungguhan yang ditunjukkan Chuck lantas meranap tembok ego yang telah sekian lama terbina. 


26th September 5.32 PM

Nov: Sorry, baru dapat text kau, wechat aku rarely on. Selamat Hari Raya btw..

Chuck: Weh, Akhirnya. Asal menghilangkan diri? Aku dah banyak kali wechat kat sini. Tak pernah dapat respond. Sedih masa tu, tetiba orang yang aku nak kenal hilang macam tu.

Nov: Busy study lah brader. Hmm, Aku dah Move On dari kau. Totally move on.


Sebetulnya, Chuck berusaha contact aku sejak bulan May, June, August, dan Sept. Bagi aku apa yang Chuck lakukan adalah sesuatu yang sangat impossible. Meskipun tidak mendapat apa-apa respond dari aku, dia tetap tidak berputus asa untuk cuba cari jejak aku. Itu antara sebab kenapa aku terbuka hati untuk respond.


Nov: Aku macam serik nak percaya orang. 7hb Feb aku balik KL, at that time kau dah couple. 7th Feb jugak kau hiking dengan dia. Kau cakap nak tunggu aku, but you proved me wrong. :(

Chuck: Fyi, i never in relationship pun. Never declare. Ash? Come on. Like a little brother to me. Hmm, aku terus contact kau. Aku tunggu, aku tak pernah tak try reach kau. Sedihnya reunite macam ni. Hmm, takpe lah. aku dapat rasa kau neglect aku. Aku faham hak kau. Wherever you are, stay safe.

Nov: Alright Chuck. Be Loyal.

Chuck: About Ash, we felt for each other and never have chance to declare anything. Everything seems wrong, and whats left between us was hi and bye. Aku ulang, memang tak in relationship pun.

Nov: No need to explained anything. Aku okay je. Takde rasa nak marah ke apa... So kau contact aku sebab apa? Fill in the vacant spot of Ash's place?

Chuck: Nope. not even abit. I just need the answer why u left me. I got the answer already. Thank you so much. Yes, i am happy but at the same time feels very sad. Very very sad.

Nov: Aku ni jenis loyal Chuck. Once aku suka orang tu, aku tak cari lain. Tak pandang lain. Same goes to trust. But once trust tu broken. Takkan sama. Dulu aku suka character kau, tapi... Hmmm. Plus aku tak ready untuk get in relationship right now.

Chuck: I am not forcing you to be friend with me, But i am looking forward to it. The answer is yours. Aku takde hak nak paksa kau. Just do what you want. I'll always here. Either you need me or you don't. Kau tahu tak dulu aku nak track kau sampai aku download macam-macam apps untuk track siapa visit insta aku. Tapi satu apps pun tak berjaya.


Bermula hari itu aku dan Chuck mula berhubung. Hari demi hari, tanpa lelah dia menghantar kiriman pesanan ringkas menerusi Wechat. Aku tahu apa yang dia mahukan dari aku. Perhatian? Hati? Peluang? Maaf aku bukan semudah itu untuk menerima. Acap kali aku ingatkan dia untuk tidak memasang angan kerana aku tidak semudah itu menerima sang belati.

Message sampai pukul 10 am, sengaja aku reply pukul 3.45 pm. Kadang senyap satu hari. Aku mahu dia kenal erti penantian tanpa jawapan. Kuikui. Kentut.



Chuck: Kau kan nak suruh aku setia. Semalam aku tersentak. kalau betul lah apa kau cakap pasal diri aku. Aku nak ubah.

Nov: Tak payah nak setia sangat lah. Aku tak terbukak lagi hati nak get into relationship. Kalau setakat nak jadi member tu aku tak kesah.

Chuck: Jadi member lah maksud aku. Aku tak cakap nak ubah untuk kau. Perasan je. Hahaha.

Nov: K Fine.

Chuck: Tak kesah lah weh. Kau ke. Orang lain ke. At least aku nak berubah. Tapi thanks lah. Kau orang pertama tegur aku. So sedar diri sikit.


Hubungan sekadar kawan di atas talian wechat berlangsung selama sebulan lebih. Sepanjang tempoh itu, ruang dan peluang diberi buat Chuck memperbaiki segala khilaf dan memperjelas segala persoalan.


29th September 1.03 AM

Nov: Boleh aku tanya kenapa kau break dengan Ash?

Chuck: First, aku nak tekankan lagi kitaorang tak declare papepun "in relationship". Full stop. Second, we felt for each other and aku sayang dia. Aku kenal dia masa aku kenal kau. So what made me proceed with zaid adalah sebab aku nampak dia depan mata dan kau misteri sangat sampai aku tak boleh kenal kau siapa. So, don't blame me for that reason.....

Chuck: Pada awal tu, aku nak kawan je. Tapi dia bentuk aku ikut kehendak dia. Aku serius takde hati kat dia awal2 tu. Tapi dia ubah aku, dia stop aku from using wechat. Dia stop macam2. Itu antara sebab kenapa aku hilang dari kau. At last dia disappear macam tu je. Alasan dia, dia dah tak boleh go on dengan aku. Kau nak cakap aku tak setia? Ikut kau, tapi aku punya setia hanya aku seorang je tahu. Aku rasa dikhianati. Aku rasa macam, at first dia yang taburkan macam2 janji. Aku belajar untuk suka dia, sampai satu point aku betul sayang kan dia. Ash buat aku macam ni. Aku terima teguran kau cakap aku stop texting kau sebab orang lain. Tapi i hope you know how struggle i am to focus on a person at one time.

Nov: Phone kau pun bagi dia pegang kan?

Chuck: Tak. Tapi dia selalu check phone aku sesuka hati. Dia insecure, Check macam2. Hmm, Bila aku dah sayang orang, orang buat aku macam ni. Aku kenal dia kejap je. Sebulan je kitaorang rapat. Pastu lesap.

Nov: Dah duduk serumah. Comfirm lah check "macam-macam".

Chuck: Kitaorang tak duduk serumah lah. Takpelah. Aku pun dah malas nak fikir balik. Aku kena betray. Aku malas nak dendam dengan orang. I hope for the best for him...

Nov: Sama macam kau betrayed aku in the first place. But don't worry. Aku ok.. Kau tak try reach dia? Settle problem. Mesti ada sebab kenapa dia buat macam tu kau.

Chuck: Nothing to settle. Bagi aku, aku faham dia. tapi dia banyak sangat fikir pasal orang lain. Alasan macam biasa. Dia busy assignment. At first dia exaggerate macam2 yang aku rasa dia sungguh2. At first aku kesian sebab aku takde feeling kat dia. Tapi aku usaha jugak untuk terima dan sayang dia. Bila dah sayang dia pulak tinggalkan aku.

Nov: Try lah reconcile balik.

Chuck: Nope dia dah bagi Fullstop kat aku. Aku three quarter move on.

Nov: Hmm, tak lama lagi ok la. Chill. Look at me. Move on.. Happy je. :)

Chuck: 



Chuck: Aku dah move on, dah boleh terima. Takde hal. Baca lah. Aku tunjuk bukti dia bagi fullstop kat aku. Since that. Aku macam. Kbye. Blame me. Aku tak kesah, aku terima, aku okay.

Nov: Dia sakit apa? Better tanya. Aku kalau bab penyakit ni kena tanya betul-betul. Related to kau jugak.

Chuck: Dia dah cakap kan tak nak bagi tahu. Related to aku? Maksud kau?

Nov: Ok lets just be clear. Kau dengan Ash dulu kan? Aku pretty sure korang penah tido sekali. Haha.

Chuck: Eh kau, ada-ada je. Pernah kena hempuk dengan kayu baseball?

Nov: Takde lah as precaution lah gila. Aku advice kau as member.

Chuck: Not to that extend. Aku rasa memang dia tak sihat. Dia over exhausted dengan kerja dan kelas. Banyak kali pegi hospital masuk air.

Nov: Hmm, kau nak tahu sebab apa aku pentingkan setia? and aku akan tinggalkan orang tu immediately kalau aku tahu dia curang.

Chuck: Kenapa?

Nov: Sebab aku takut orang lain buat salah, kita yang tanggung. Hopefully kau tanya, somehow melibatkan kau.

Chuck: Okay aku tanya untuk bagi jawapan kat kau.


******

29th September 1.24 AM

Chuck: Dia expected leukemia. Harap itu menjawab.

Nov: Dan2 je kau.

Chuck: Kau sabajap aku printscreen.

Nov: Tak payah. Aku nak tido.



Chuck: Kau susah sangat nak percaya aku kenapa hah? Sedih betul aku :(

Nov: Ash kata tak serious. So??? Dah aku nak tido, esok class pagi. Night.

Chuck: Kau punya fikir sampai Hiv ke? Teruk lah dia ni. Good night. Hmm.


29th September 6.34 PM

Chuck: Hi Hi Hi


29th September 8.21 PM

Nov: Sory lambat reply.

Chuck: Its okay. Sempat jogging jap tadi. :)




Well its too early to fall for him at this point. Tak semudah itu Chuck. Ada harga perlu di bayar..... 



22 comments:

  1. Emmm saya menahan diri saya daripada mengomen bukan2 tentang Chuck, Ash dan awak .. kehkeh.
    I really wish that all of you find ur happiness someday. Insyallah. No one deserves suffering. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu'man : Thanks for the wishes. Not gonna hurt him too much. Bcus his gestures keeps me closer to heart bit by bit. Konon. Haha.

      Yang meludah ke langit,
      Nov.

      Delete
  2. kalo shin mmg xde peluang kali kedua utk org yak susah menyakitkan hati and memungkiri janji.. bukan xmo kawan lagi tp menjauhkan diri utk terkena sekali lg..

    take care my friend!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shin : Thanks shin. I'll install your words in my head straight away. Hehe. Tapi, saya juga bersalah dalam hal ini.. I will Shin. :)

      Delete
  3. Kalau Amir plak...lebih kurang mcm shin gak tapi mungkin Amir nie baik skit kot...coz I believe in second chance...coz maybe at that time die tak kenal sape intan sape kaca...but then, at the end its all up to you...you are the one who can decide for your own future...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amir : Buat masa ini, i am giving him second chance. At the same time warned him, if he ever let me down once again, i'll be gone forever. He will never see me again.

      Kalau ikutkan mmg dh takde 2nd chance, tapi biarlah Nov bereksperimen. Haha.

      Delete
  4. Selamat menempuh alam percintaan awak

    ReplyDelete
  5. Cant wait to read what happen between Chuck and Nov !
    Really hope for a lamaran menjadi kekasih hati !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr. Dominic Unkown : Malu lah kita. **Pekup muka dengan bantal** Haha.

      Di tarikh lahir mu nnt, akan ada kejutan...

      Delete
  6. Replies
    1. Cresent : Drama sangat weh. Ni entri pre-outing. Post-outing lain. Hahaha :p

      Delete
    2. ok tak sabar nak tunggu post outing...hahaha...lepas tu ade sequel pulak...haha

      Delete
    3. Cresent : aku tak bercadang nak post semua pasal chuck. Takut nanti, pelamin angan ku musnah. Kahkah. Tgk lah camne nnt.

      Delete
    4. Masihkah dengan janjimu
      Apapun jadi akulah pilihanmu
      Engkau sanggup hapusi cinta yang lalu
      Ku angankan pelamin indah untuk kita berdua singgah
      Sayangnya... Semua musnah

      hahahaha omg...

      Delete
    5. Cresent : OMG *facepalm*

      Delete
  7. Tak salahkan kalau bagi peluang kedua, masing-masing perlu baiki diri sendiri..semoga jodoh awak dengan dia berpanjangan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macho Lelaki : Thank you Awaaa kerana memahai. #Hugs

      Delete
  8. Pepatah jawa menyatakan..."Trust is like a paper, once it's crumpled it can't be perfect again"

    Tak salah bagi peluang kedua,tapi aku harap kau lebih berhati2 Nov C! Aku tak tahu details kehidupan korang,based dari apa yang aku baca, macam ada bau2 ikan (aku harap aku silap)...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamen Shinobi : Aku harap aku tak silap kali ni.

      Delete
  9. like seriously nov. berdasarkan pengalaman aku. tu semua bullshit. hahahah . serius jangan tertipu. manusia suka kasi alasan,. well aku pun amik dari pengalaman aku sendiri.

    apa apa pun mister collins,. ada lagi banyak manusia lain yang kau kena experience. haha. chuck tak worth it for you la. bukan aku nak burukkan dia atau tak nak kasi kau bahagia whatsoever, once dia buat taik, kau kena ingat taik tu kat mana.

    jangan la balik pada dia oitt. haha. aku ni da macam jahat pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sharky : Amboi marah benar kau Shark. Lek sap kok lu. Hehe.

      Tak di nafikan apa yg kau cakap tu betul, tapi aku pun ada salah jugak. Kalau bukan sebab ego aku dan sifat tertutup aku, mungkin tiada watak Ash. Its time for me to give ruang dan peluang untuk sesuatu yg baru. This is my first experiment. :)

      Delete