Sunday 8 November 2015

#33 Outing

Assalamualaikum.


Entah mengapa pagi itu tidur Nov tidak seperti lenanya di hujung minggu. Seusai menunaikan solat subuh gajah pada pukul 7 pagi. Nov tidak menyambung tidurnya ke tengah hari. Sebaliknya duduk di meja study sambil merenung jauh keluar jendela. Hati nya tidak tenteram. Perasaan nya bercampur baur. Sesekali Nov mengelamun ke luar, memikirkan sesuatu.

"what exactly am i doing?"
"Is this really happening to me, like right now?"
"Am i about to bring shame to my parents? getus hati kecil Nov memikirkan keputusan drastik yang telah dibuat. Bingung dengan persoalan tersebut, lantas power button laptop di tekan dan Nov segera ke Diari maya dan mula membaca entri bersama komentar terdahulu.

"Come on Nov, u need to meet one, there's the right one waiting for you out there" komen Gibb Sulaiman pada entri Virtually. Bait kata ini seakan menjentik keras benak fikiran Nov ketika itu.

"A promise is a promise. Kau dah janji, kau kena pegang pada janji kau. Tone down your ego. Face the reality"


31st October 8.38 AM

XXX: Morning. cant wait but im nervous.


31st October 9.01 AM

Nov: Pagii. me too.

XXX: Reminder [screenshot]. Hehehe. Nervous nya. Nak keluar lepas zohor ke? Kalau gitu aku sampai kampus dalam kul 2 kot. Ke nak keluar sebelum zohor?

Nov: Lepas zohor lah.

XXX: Lepas solat aku gerak terus.

Nov: Tetiba rasa macam tak sihat. Haha.

XXX: Hahaha. Tetiba rasa nak lari 100km.

Tatkala itu jarum jam seakan bergerak pantas. Terlalu pantas. Degupan jantung nya kini juga berdegup kencang. Nov bakal berdepan realiti yang tak pernah dibayangi sebelum ini. Hari ini adalah hari "outing" yang pertama. The very first time going out with a total stranger!

Tanpa berlengah Nov menaip nombor telefon peribadinya lalu di hantar ke stranger tersebut. Location turut di kongsi.


31st October 12.04 PM

XXX: Woiii, Aku nervous !!

Nov: Nak postponed tak? gulp 018-XXX XXXX..

XXX: Jangann... Bagi location. Aku gerak 12.30, nak isi minyak apa semua. By the time aku sampai sana dah zohor. Aku singgah mana-mana dulu baru pick up kau. Okay? or not okay? Hahaha.

Nov: Awalnya saya nervous.. Ikut kau lah, Apapun aku turun lepas zohor. K ah nak shave dulu.

XXX: Aku bajet setengah jam sampai lah, tepat2 zohor dah masuk. Haha, jangan shave lah. Aku nak siap. Bye.

Nov: **Gulp**

Kalau diikutkan hati, mahu sahaja Nov membatalkan temujanji nya itu. Namun a promise is a promise. Dia lelaki berpengang pada janji. Lalu di capai tuala, dia segera berlalu ke bilik mandi. Nov memeriksa segenap tubuh, agar tiada yang jelek di mata si dia nanti.

T-shirt berwarna merah dan skinny jeans hitam adalah persalinan Nov pada hari tersebut bersalut semburan wangian dari The Body Shop.

"Akan aku pastikan hatinya kelak tertaut erat pada aku"


31st October 2.10 PM

XXX: Dah sampai.

Nov: Ok jap.

Bismillah..... Nov mengatur langkah menghampiri kereta stranger tersebut. "Fakk, saje je mamat ni parking betul-betul menghadap lift, dah lah cermin tinted gelap" Nov bermonolog sendiri. Pintu kereta di buka, Sosok lelaki bertubuh kemas kelihatan, senyuman terukir di bibirnya...


*********************

Gua sebenarnya malas nak taip panjang-panjang and tulis setiap details dari A-Z. Bukan aku tak tahu kau orang malas nak baca. So here is the summary of what i've been through from the first so called outing. Perghh. feeling omputih Nov C sekarang. Adakah jejaka misterius itu berbangsa asing? jeng jeng jeng. Oh tidak, jejaka itu lelaki melayu.

Outing aku tu pada mula nya berjalan agak awkward sedikit sebab aku seriously takde pengalaman keluar berdua dengan totally stranger. But after awhile, aku adapt dengan situation tu. Takde lah kekok mana sebab aku dah study awal-awal background mamat ni. Kehkeh.


Location outing kitorang kat mall sekitar Shah Alam. Lokasi tu pun aku yang tetapkan sebab aku tak nak outing aku berakhir di bilik hotel. Sampai je mall tu, mamat tu cakap dia nak makan salad. Eat clean katanya. So kitorang decide untuk lunch kat Tony Roma's. Masa kat Tony Roma's tu dia bagi aku peluang interrogate dia. Masa tu jugak lah banyak kisah pasal mamat ni terbongkar dan menjawab segala persoalan yang selama ni bermain di fikiran aku.

Lepas settle lunch kitorang hilang arah. Mamat tu ajak karaoke, tapi aku tolak dengan alasan batuk. Padahal sebab takut closeted room. Kang tak pasal teruna Nov di ragut tanpa belas. Hehe. Nak suruh hantar kampus balik, dia berkeras tak nak hantar aku balik. Katanya belum puas tatap wajah tampan Nov. Hahaha. Untuk tidak mengecewakan beliau, kitorang pun beli ticket 5.50pm "The Last Witch Hunter" dan it is a "Couple Seat" yang sengaja dipilih oleh beliau. Aku rasa kitorang je kot lelaki yang duduk berdua kat line tu.

The movie was good. Probably. Hahaha. Entah aku takleh concentrate kat movie, sebab sepanjang movie tu running mamat seat sebelah sweet talked. Ade je pickup line dia. Hahaha. He ended up sleeping at my right shoulder. Nasib baik mamat ni mintak permission dulu. Kalau tak, dah selamat siku aku lekat kat muka dia. kahkah.

XXX: Awak pinjam bahu boleh? Ngantok.

Nov: Kau bosan eh lepak dengan aku? Ke movie ni bosan? Jom balik..

XXX: Eh kesitu pulak. Aku happy ada kau. Boleh lahh. ***lentokkan kepala atas bahu kanan***

Aku tahu dia tak tidor pun sebenarnya, Nafas panas dia boleh rasa kat bahagian lengan kanan. Aku just layan kan jela.

Habis movie kitorang solat maghrib, then keluar dari mall tu. Dia plan nak bawak aku ke putrajaya ada festival lampu. Unfortunately, cuaca malam tu hujan lebat. So aku sekali lagi suruh dia hantar aku balik kampus and dia boleh berehat kat rumah. Dia berkeras jugak taknak hantar aku balik, katanya tak puas keluar dengan aku. Hampeh tul.

Nov: Apehal perlahan radio?

XXX: Aku nak dengar suara kau. **off kan radio**

So kitorang cruising area shah alam dalam hujan lebat. Lastly lepak kat Oldtown kopitiam kat sunway. Sekitar 11.30pm dia hantar aku balik kampus. I thanked him for everything :)

31st October 11.58 PM

Nov: Drive leklok

1st November 12.01 AM

Chuck: Thank you so much for your day

Nov: Thnks jugak sebab sanggup drive pegi balik hantar aku.

Chuck: Takde hal lah. Aku kalau dah sayang macam ni lah. Suruh makan batu pun aku telan.

Nov: Lah kenapa tak cakap awal2. Hahaha. Sorry susah kan kau.

Chuck: Hmmm, macam mana? Perlu ke aku mengharap? Or stay macam biasa?

Nov: Perluuu. Entah. Bagi aku masa.

Chuck: Perlu eh? Please give me bottomline. Aku sayang kau doh.

Nov: Aku sebenarnya takut, Takut bila aku terima kau, kau pulak yang berubah hati. Bila aku sayang kau nanti, kau pulak yang tinggalkan aku. Manusia kan berubah, harini kata sayang, esok?? Hmm..

Chuck: My opinion, dengan yang sebelum ni, aku tak pernah rasa seyakin ni. Aku rasa aku mampu pegi jauh dengan kau bukan sekadar kawan even once nanti masing-masing dah settle down. Aku dapat rasa kau jenis yang betul2 setia. Dan aku tahu kau mampu terima baik buruk sesiapa pun. Betapa rugi kalau aku lepaskan kau. Aku tahu apa kau fikir sekarang ni. Its okay. Aku paham. I will give you the time you needed. Aku dah betul2 attached dengan kau Nov. seriously i am.



P/s : Maaf buat anda kecewa, tiada adegan bibir ke bibir mahupun aksi tindih menindih. Hahaha. But i must admit dia genggam tangan aku erat while cruising cari kedai makan. :P

21 comments:

  1. Yeay tahun depan cerita Mr Nov pergi honeymoon pula! Hahaha
    Tapi kan, Nov.. Chuck? XXX? Entiti yg sama kah mereka itu? Hurm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saff : Malu lah kita awaa. Hahaha. Too early for that la saff. :p

      Yup, Chuck dan XXX adalah entiti yg sama.

      Delete
    2. More of Nov Chuck pleasee! hehehe

      Delete
    3. Saff : Nanti sambungan seterusnya yang penuh dengan aksi dan drama. Kahkah.

      Delete
  2. Awakkkk ...sampai hati .

    Bukan kah dulu kita dah berbincang
    Tiada lagi edisi ludah ke langit ...

    Rapuh nya hati mu Nov ...
    Anyway ensem tak Chuck in real life .. kehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu'man : Hukhuk, benar saya rapuh awakkk, Saya cemburu kemesraan bang dollah terhadap awakk.. There's a reason why i tone down a bit my ego. Nanti kita pillow talk :P

      In real life? saya lagi ensem dari Chuck. Hahaha.

      Delete
  3. Ciss..aku senyum aje baca pertemuan Nov C dgn XXX..last2 dapat tahu XXX tu Chuck yang pernah buat Nov C hampir hilang akal dulu...haihhh

    Tak tahu nak cakap apa..semoga kali ni mampu bertahan lama..aku harap pisang tak berbuah dua kali..susah nak move on,aku faham..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamen : Harap nya macam tulah. Tapi jodoh kan ketentuan tuhan. Nov hanya pasrah dan berserah kepada ketetuan takdir. Hahaha.

      Delete
  4. Ingatkan siapalah si xxx tu, rupannya si Chuck tu..kalau dah jodoh tak ke mana kan..hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macho Lelaki : Betul tu awaa. Jika awa datang mendampingi Nov kelmarin dahulu, sudah tentu jodoh saia bersama awaa.. Hahaha.

      Delete
  5. Replies
    1. Shin : mekasih. Senyum tu double meaning.

      Delete
  6. Nov...my word of advice...take the chance if you still can...nanti dah terlepas lagi...diri sendiri plak yang nyesal...Bagi Amir, kalau dah serasi go on...take it to the next level k...dont wait...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amir : Its too early sebenarnya. Takut pisang berbuah dua kali. Haha. i am doing exactly what you said. Thanks awaa :)

      Delete
  7. wahhh...first dating...go for it if kau yakin tau...if not ikut kata hati kau...good luck...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cresent : He is cute and overly-attached kinda guy. Tapi aku takut aku akan kecewa nanti. Huhu.

      Delete
    2. follow your heart babe...but i love someone yg overly attached...hahaha...btw if kau kecewa in future then kau jadikan sebagaikan lesson...live about learn and experience kan...

      Delete
    3. Cresent : Hmm, kalau aku kecwa nanti. Boleh lah aku pass Chuck kat kau. Sharing is caring. Together we gain experiences. Hahaha.

      Delete
  8. WOW !
    Cinta bertaut kembali !
    All the best Nov !
    Glad to hear that you are happy now. And aku harap kali ni Chuck tak sia-siakan kau lagi dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr. Dominic Unknown : Haha. cerita aku penuh drama sebenarnya. Ehemm.. dengar cerita unknown sudah ketemu pacar? :P

      Delete