Saturday 5 December 2015

#36 Kad Merah

Assalamualaikum.

XX November 12.00 AM

Chuck:

Nov: Thanks, Aku tak harap apa-apa, asalkan kau setia. Itu dah cukup..

Chuck: Saya sayang awak. Sangat. Aku janji. Ini janji aku Nov. Aku tak pernah seserius ini. Aku takkan buat kau menyesal.

Nov: Aku harap aku tak buat mistake

Chuck: Tak. Kau tak buat mistake. Aku yakin. Aku akan stop everything, aku harap kau percaya kat aku. Aku buat semua ni untuk kau.

Nov: If kau dah tak sayang aku nanti, please bagitahu.

Chuck: Jangan lah cakap macam tu. Please. Aku akan sayang kau sampai bila-bila. Aku nak kita macam ni sampai bila-bila. Aku tak kisah. Even once aku dah kahwin nanti. Aku nak kau sayang aku dan aku sayang kau. Tolong jangan berubah. Aku perlu sayang kau tu. I know you're not my first but i'll make sure you will be my last. Aku akan cuba jaga kau macam aku jaga diri aku.

Hari itu merupakan hari kelahiran Nov ke dunia. Tiada kata yang mampu di luahkan, melainkan rasa bersyukur terhadap nikmat kurniaan sang pencipta yang maha agung. Doa aku, semoga di berikan kesihatan yang baik buat kedua orang tua serta dilimpahkan rezeki. Pada tarikh yang sama juga Nov telah membulatkan hati memberi jawapan balas buat Chuck.

Chuck: XX November, i'm in love with you since yesterdays. Today is your day. Will try to make it the day you will never forget.

Jam 2.09 PM. Chuck sampai di perkarangan kolej kediaman. Jejaka bertubuh tegap itu berjalan menghampiri Nov, lalu mereka bersalaman. Kata Chuck "First time jumpa kau haritu, kau tak salam pun aku, aku ingat kau still marah kan aku. At least salam lah tangann.." Har har har. Nov dan ego berpisah tiada.

Kitorang makan tengah hari di cafe kolej. Sambil berborak mengenai percutian Chuck di negara gajah putih beberapa minggu lalu. Di tunjuk satu persatu album gambar yang di ambil semasa di sana. Tak di nafikan Chuck berwajah photogenic. Clark kent katanya. Kentut.

Seusai makan aku bawa Chuck ke bilik untuk menyimpan beg Chuck dan seterusnya bergerak ke kereta. Chuck mencapai sesuatu dari compartment box. "Nov, Aku ada something untuk kau.." Kata Chuck, sambil menghulurkan satu envelope kecil. "baca lah.." arah Chuck.




Envelope itu di buka, sekeping kad merah bersegi empat sama di tarik keluar. Apabila kad itu di buka, lipatan kertas dibahagian tengah membentuk menjadi kotak hadiah dan timbul di permukaan. I was speechless. Aku terkedu. I read the words written on it. It was my first time actually received such a birthday card. Aku hanya mampu tersenyum. "respond lah sikit.." kata Chuck. "Thanks, jap lagi lah aku baca. Kad ni aku simpan dalam kereta kau dulu. nanti time balik aku ambil." Kata Nov selamba.




Kereta di pandu Chuck meluncur laju menuju ke bandar Sunway. Moment pertemuan kali ini jauh berbeza dengan "Outing" tempoh hari, Kali ini Nov membenarkan Chuck menggengam tangan nya sepanjang perjalanan. Sesekali Chuck mengusap dan mencium lembut tangan Nov. “Thanks nov, sebab bagi aku peluang sekali lagi. Aku sayang kau..”.

Mujurlah cermin kereta tinted gelap. Kalau tak, memang tak lah nak bagi dia pegang dan cium tangan. Kuikui. Setibanya di Sunway pyramid. Chuck mengajak aku ke pusat karaoke berdekatan. 

Nov: Kau jangan menyesal pulak nanti mimpi ngeri lepas aku menyanyi. Aku nyanyi ke laut. Hahaha.

Chuck: Takpe, aku tak kesah sebab mimpi kau. Kita sama-sama ke laut. Hahaha.

Selama lebih kurang 3 jam aku dan Chuck di pusat karaoke tersebut. Apa yang boleh aku simpulkan He is really good at singing. Well, at least sedap lah jugak untuk telinga aku dengar. He sang a few love song, it was good. Selesai karaoke sekitar jam 7.30pm.

Oleh kerana masing-masing konon "on diet" "eat clean" katanya. So kitorang decide nak makan makanan ringan untuk dinner. Chuck bawa aku ke sebuah Cafe hipster di sunway untuk menikmati air chocolate milk with vanilla ice cream plus nutella. Bagi aku too sweet, not worth the money.


Selesai dinner ala-ala western, kitorang order burger dari stall berdekatan dan shoot pergi area lapangan terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang. Lepak kat kawasan luar pagar tepi jalan betul-betul menghadap lane kapal terbang turun. Makan burger sambil berbual kosong. Most of the topic perbualan is about Chuck. Aku kan suka interrogate orang. Hahaha.

Sekitar jam 11.30 malam, Chuck hantar aku pulang ke kolej kediaman pelajar. Oleh sebab rommate dan beberapa rakan serumah extend cuti untuk beberapa hari. Aku mengajak Chuck bermalam di rumah. Tak sampai hati nak suruh dia balik. Lagipun aku dah janji nak ajak Chuck lepak rumah sebelum ni.

Kitorang masuk rumah, mandi dan settlekan hutang solat yang tertunggak. Lepas tu Chuck settle kan kerja berkaitan hal tender yang perlu di submit keesokkan hari. Time tu dah pukul 12.30 malam, aku dah prepare untuk tido. Baring-baring kat katil sambil scroll insta. Sesekali Chuck toleh ke arah aku sambil tersenyum, kemudian Chuck datang dekat dan baring di sebelah kanan.


Chuck: Tepi sikit aku nak tido. Kaki tolong jangan panjang sangat. Aku tak muat nak baring.

Nov: Ahh, tido katil sebelah. kaki kau tu yang sado sangat, memang lah tak muat. Hahaha.

Chuck: Hmm, ngantok nye. Nov tutup lampu.


Aku bangun dari katil dan menekan suis lampu di dinding. kemudian ke arah meja study untuk menutup separuh tingkap, separuh lagi di biarkan terbuka. Langsir juga turut dibiarkan terbuka. Ventilation itu penting. Gusar dek tempias hujan Laptop Chuck aku alihkan ke tempat lain. Kemudian aku kembali ke katil. Chuck sedang sibuk membelek insta. Aku baring di sebelah Chuck sambil memerhati.


Nov: Chuck, macam mana kau unlock phone kau tadi? Apesal aku try tak boleh pun.

Chuck: Jap.. Meh sini jari.


Chuck pegang ibu jari tangan kanan aku, kemudian di tekapkan jari tersebut beberapa kali di permukaan butang bulat Iphone miliknya.


Nov: Lahh, phone kau ade Touch ID ke? Tak tahu pulak. Padan lah aku try banyak kali still takleh bukak. Hahaha. Iphone apa kau pakai?

Chuck: Kau noob memang ah. Iphone 5s je. Tak mampu nak beli Iphone 6. Novv. kau mesti dah nampak kan?

Nov: Nampak apa?

Chuck: Masa kau alihkan aku punya laptop tadi ada satu envelope atas meja.

Nov: Envelope? tak perasan pun.


Chuck bingkas bangun dari katil dan berjalan ke meja. Dia mencapai sesuatu dan terus baring mengiring di sebelah kanan Nov.


Chuck: Nah baca lah. **sambil tersenyum**

Nov: Agak-agak lah nak suruh aku baca. Gelap lah. esok jelah aku baca.

Chuck: Baca jelah sekarang. Jap, pakai torch light phone aku.




Sampul kad kali ini bersegi empat tepat. "Hmm, asyik kad je. hadiah tak bagi pun. Hampeh tul mamat ni" getus hati kecil Nov. Sekeping kad merah di tarik keluar dan dibuka. Ketika dibuka potongan kertas di tengah berdiri dan membentuk menjadi pohon bunga. Saat itu, aku bagaikan hilang kata. Mata kau seakan berkaca. Ucapan pada kad ini berbeza dengan kad merah yang diberikan Chuck tengah hari tadi.




Chuck: So?

Nov: Aku sebenarnya speechless. Aku harap aku tak buat silap kali ni. Thanks weh. **sengih awkward**

Chuck: Would you be mine, Nov?

Aku diam, hanya mampu tersenyum memandang ke muka Chuck. Chuck merapatkan mukanya ke muka aku sedikit demi sedikit. Lalu bibir teruna Nov bergesel dan ditawan bibir jejaka bernama Chuck. Di kucup bibir aku semahunya. Rongga dalam mulut turut diceroboh. Lidah bertemu lidah. Sesekali di gigit keluar lidah itu. Tangan kiri dan kanan aku di tekan lembut. Aku seperti dipukau. Aku membenarkan perlakuan Chuck. Badan aku kaku. Chuck menanggalkan baju aku, baju nya jugak turut dilepaskan ke lantai. Badan tegap itu menindih tubuh aku di bawah.

Kami berpandangan seketika, Chuck tersenyum. Bibir Chuck bergerak turun ke leher."Chuck, jangan sampai merah..."  kemudian bergerak turun ke bahagian dada dan pusat. Chuck berhenti seketika. Mata aku dan Chuck bertentangan. Chuck tersenyum, kedua-dua tangan Chuck mengusap peha dan seterusnya cuba menanggalkan seluar aku. Aku menarik keras Chuck ke atas.

Nov: Chuck, Aku tak ready lagi. Aku perlukan at least 3 bulan..

Chuck: Tak2, kita buat ringan je. Not to that part takde lah sampai advance. Boleh tak?

Nov: 3 bulan...

Chuck: Ok sayangg.


18th November 2015 11.58 AM

Chuck: 



*****


As a conclusion, aku bulatkan hati untuk beri peluang kedua kepada Chuck. Aku nampak keikhlasan dia cuba memenangi hati aku. Aku tahu hubungan perasaan antara aku dan Chuck tak kemana. Suatu hari nanti pasti akan terputus jugak. Cuma aku harap, selama mana tempoh hubungan aku dan dia bertahan, selama itu juga aku mahu cipta memori dengan Chuck. Sudah tiba masa untuk aku beri peluang buat diri aku untuk merasai perasaan sayang meskipun perasaan itu hadir dari insan bernama lelaki.

Aku tidak berniat untuk terus hanyut dalam dunia "ini" selamanya. Bahkan aku juga tidak pernah meminta untuk punya perasaan sebegini. He'll be my first and last. The next would be a girl. Itu perjanjian aku dan Chuck. I'll let him go to right girl. Not to the other copy of me. Aku takkan halang Chuck mencari calon isteri kerana itu jalan sebaiknya. Tempoh 3 bulan probation period berkuat kuasa. Selepas tempoh itu, aku akan decide sejauh mana hubungan ini berjalan.

Chuck: Takpe i'll prove it to you. I will Nov. I will prove to you. 3 month? you give me lifetime pun aku sanggup.


Nama aku Nov,
Aku pendosa.
Ini percubaan pertama aku. 
Maafkan aku kerana tak sempurna.

31 comments:

  1. Luv u too Nov..
    *Hugs and kissess*
    muah muah
    hahaha

    ReplyDelete
  2. omg. cheesy. HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAH. that card was legit! wow.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shark: Amboii suka eh? Did i rang a bell? Hahaha. Card tu Chuck beli time dia travel. :P

      Delete
  3. IT'S A KISS !!!!!YEAHHHHHH !!!!!
    SWEETNYA SCENE NI !
    I'm happy for u nov !
    To Chuck jangan sia-siakan peluang ini !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr. Dominic Unknown: Awwww. malulah kitaa. Hahaha. Thanks Unknown :)

      Delete
    2. Mr. Dominic Unknown: Hahaha. erm rindunyaaa. :*

      Delete
  4. Entry kali ini sangat berbunga-bunga...cantik card yg chuck bg tu..semoga awak dan dia berbahagia sentiasa..tiada siapa yang sempurna..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macho Lelaki: Harap nya macam tulah bahagia ke jannah. Hahaha. Awaak bila lagi?

      Delete
  5. seriously sweet..mcm bce cerpen.. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izz jer: Hai awak, mekasih sudi baca cerpen terbaru saya. :)

      Delete
  6. Awaaaa .... saya pon nak comolot juga .. pinjam Ash boleh ? kehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu'man Qatadah: Silakan. Awaa nak buat ash jadi domestic servant pun takpe. Bersyukur sangat kalau ada orang ambik dia bawak lari jauh2. :P

      Delete
  7. Sweet...sweet...sweet....macam chocolate milk with vanilla ice cream plus nutella tu...yum...yum...

    Well, My advice for Chuck (If he really want to listen..la...) jangan sia-sia kan my Friends Nov k...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amir Warlord: Kalau Chuck buat hal nanti, hati amir lah pegi settle kan. :)

      Delete
  8. Replies
    1. Kamen Shinobi: Thanks bha. Hadiah mana bha?

      Delete
  9. Tahniah dan selamat hari jadi Nov =) Semoga anda bahagia di hari mendatang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ariff Hakimi: Thanks, Aminnnn. Doa saya buat anda juga. :)

      Delete
  10. Hi Nov! Happy birthday.. happy for both of you. p/s: thats probation period 3 bln tu tindakan bijak. Hehe. & "the last would be a girl" deal is perfect.. Nov, bae wish u good luck.

    ReplyDelete
  11. Wow..happy for u bro..tp jgn ego sgt..give and take ;)

    ReplyDelete
  12. Dah lama x layan blog..wahh..kemain lagi kau ye nov..heart attack ak d buatnya..sweet gilerr..anyway tahniah..makin bahagia si nov ni..jeles ak..hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. yoobi park: Malu lah kitaa. Hihihi. Amboi lama kau menghilang? Cuti bersalin ke kak? Hahaha

      Delete
    2. Hahaa..ngokss..a ah..bersalin ank ke 3 dh ni..wekk =p

      Delete
  13. Lol...sangat drama dan novel..hahaha..kenapa aku baru baca blog ko! I'm happy for you bro..bertuah jumpa orang yang mampu untuk sayang dan terima kita seadanya..At less ko boleh rasa perasaan sayang dari orang yang kita sayang..but for me..sayang sekadar dihati..tak mampu tuk diluahkan dibibir..hahaha..sedihkan..mungkin aku jenis tak approach orang yang aku suka..tak ada keberanian..bila nak try..rasa berdosa pulak..hmm..tah laa..bila baca story ko..aku senyum..hargai moment2 yang ada..tuk aku..bia laa..perasaan suka ni dalam hati jee..kadang2 aku benci perasaan yang aku alami sekrang..perasaan tak normal..sebab perasaan ni buat tak dapat diletakkan pada tempat yang sewajarnya! sakit..aku btak suka.. :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon: Aku pun sama je macam kau, not brave enough to approach. Ini pun sebab si Chuck approach, kalau tak. sampai ke sudah takde progress. Haha. My advice as a friend, don't look for love at the wrong place. Aku percaya cinta tu hadir pada masa yang kau tak jangka. So chill lah bro. At the moment meh bercinta dengan abam Nov. Hewhew

      Delete