Tuesday 10 March 2015

#17 Selfie.

[Music: Dark Angel]

Assalamualaikum.

23rd Jan 10.16 PM

Aku: Hi.. tengah buat pe?

24th Jan 7.16 PM

Chuck: Hi. So sorry, baru closing tender rink. Sumpah busy giler weh. [Image]

24th Jan 11.04 PM

Aku: Oh yeke, ingatkan kau dah taknak layan aku...


Anyway aku dah completely move on. Maybe ada antara korang akan cakap "Dah tu kenapa include conversation kau dengan chuck kat sini?" Saje nak buat throwback sikit. Sebenarnya apa yang bakal aku tulis ini berkait rapat dengan image yang pernah Chuck send pada aku suatu ketika dahulu. Its his fucking selfie.

Ya, gambar selfie yang suatu ketika dahulu menjadi pujaan hati tetapi kini tidak lagi, meski ditoreh dibakar hangus pun, aku tak peduli. Beberapa hari lepas aku secara tersengaja stalked insta si Ash kimak tu. Sebijak mana pun dia sembunyikan kisah cinta yang maha kus kus tu, takkan pernah bisa mengaburi mata aku. Masih juga terlihat bayangan Chuck disitu.

Dalam banyak-banyak gambar ada satu gambar yang menarik perhatian aku. Tarikan itu tidak pada insan yang terpotret tetapi pada baju merah tersarung megah dibadan Ash dan berlatar belakangkan sebuah apartment yang sememangnya aku kenal. 

Setahu aku baju itu milik Chuck. Apartment itu kediaman Chuck. Aku terfikir bagaimana bisa baju itu tersarung di badan Ash? Apakah ini petanda bahawa mereka bakal dikurniakan zuriat setelah cukup 9 purnama? Jeng jeng jeng.

Dalam pada itu, aku terbaca sesuatu yang menjengkelkan tercoret di ruangan comment. Tulisan Ash "Chuck, baju kau sidai tak semalam? basuh baju malam buta, memekak tahu! Ahaha". This is getting interesting, they're both finally living in one room, baring pada katil yang sama di bawah satu selimut. So sweet.


Actually dalam case aku ni Ash telah pun berjaya merebut takhta haktuih tersebut. Bukan setakat tinggal sebumbung, kongsi baju, dan kenduri aqiqah malam jumaat je. Handphone Chuck juga berada dalam kuasa genggaman si lahanat itu. Implikasi nya, wechat aku telah di block tanpa belas ihsan.

Aku tak kesah pun lah kau block aku kat wechat. Tak terasa sikit pun. Kalau kau tak block aku pun, macam lah aku nak text kau pulak, kan? Aku ni jenis yang takkan merayu untuk memiliki sesuatu. Lagi-lagi membabitkan hati dan perasaan.

Beberapa hari lepas jugak, satu gambar di muat naik ke laman insta you know who, definitely not Ash's. 


Suatu ketika dahulu genggaman erat tangan ini menjadi punca kepedihan hulu hati, namun kini tidak lagi. Kerana watak aku diganti Ash yang serba serbi bodoh. Tidak tahu atau mungkin bodoh sejak azali lagi. Aku kurang pasti.

Maka benarlah cinta sejenis itu tidak ada ketelusan, penuh dengan kepalsuan dan pembohongan. Kata manis meniti di bibir sedangkan tangan secara sembunyi erat berpeluh bersama tangan insan lain. Mana pergi rasa cinta? Sayang kau? Murah sungguh sentuhan kau Chuck. Mujur tempat aku diganti Ash.

Buat ash, Kau kan murah. Haruslah dapat barang murah. Aku hanya mampu tersenyum kepuasan mengenangkan nasib kau. Di dua kan tanpa kau sedar.

28 comments:

  1. bro ,aku baca entri ni gelak2.
    hmm bagusla kau dah putus cinta
    who knows hikmah di balik semua ni.baguslah jugak tembelang perangai sebenar Chuck dah diketahui

    all the best for ur future :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anggap lah kisah antara aku dan Chuck hanya lah angan si monyet. Tak sempat bercouple pun. Ada hikmah mungkin.

      Gud luck uni life :)

      Delete
    2. haaaha thank you
      ada hikmah tu..everything happens for a reason.molek dah Allah rancang untuk kita ^^V

      Delete
    3. Yep. Hanya dia sebaik-baik perancang. Thank for the words perawan besi =)

      Delete
  2. Cinta disulam dusta
    Kasih ditabur bara
    Sayang dimadah helah
    Bertapa kejam nya dunia PLU..

    (syurkur lah nov kau dah move on dannnnn bukan kau diduakan, dan syukur juga kau tak terjebak dengan cinta bertopeng siulan chuck)

    Single k, kita geng...hehehe

    ReplyDelete
  3. saya sedih. can i be that hand pelissssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak, come closer. let me lay you mind to rest. :)

      If you met someone like him, confirm boleh pegang sampai reput. Hahaha.

      Delete
    2. hahahah.. sampai reput ek? xmo lah..xminat kertu.. nak muda bergetah.. hakhakhak

      Delete
    3. Chuck ni jenis yg bercouple pun still pegang erat tgn lelaki lain. Muda bergetah dunlop lagi. Boleh lah cuba nasib. Haha

      Delete
  4. ches-dale betul...ingatkan ada selfie Nov Collins.. :kecewa:

    hahahaha..

    "cinta sejenis itu tidak ada ketelusan, penuh dengan kepalsuan dan pembohongan" - maaf Nov ini aku kurang setuju....tak semua macam Chuck,ko cuma belum jumpa orang yang 'tepat'.

    never lose hope bro..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapan lah aku nak post selfie kat sini. Kang ramai2 berjemaah carut kat aku. Hehe.

      Entah lah Kamen, ada betul gak apa yg kau tulis. Aku tak kejar sgt bende ni.

      Delete
  5. encik, masih banyak lagi Chuck diluar sana!

    do u hear me?

    BANYAK!!!

    so just have fun with life!!!! yoo hoo!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I KNOW GIBB, I KNOW. DON'T YOU SEE I'M ENJOYING MY LIFE NOW? YEEE HAAA.
      =P

      Delete
  6. Nov .... do you know I am here ..
    Sampai hati masih ingat kan Chuck ..
    Benci .. benci ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan ingat kan Chuck. Tidak sama sekali awak. Saya hanya mahu dunia tahu siapa si manis mulut ini. Agar di jadi iktibar.

      Awak jangan benci kita. Nah sekuntum bunga tulip plastik, seplastik cinta kita. =p

      Delete
  7. selamat datang ke dunia plu. haha. banyak lagi yang akan kau tempuhi.

    have fun!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi siap greetings. Haha. Aku just letak sebelah kaki je ke dalam dunia plu. Bak kata orang intai2 padi. Hehe.

      Mana pergi? Lama tak update blog. Rindu paan lah. Sobs sobs.

      Delete
  8. Bersyukur sangat. Biar luka sekarang jangan di kemudian hari.

    ReplyDelete
  9. Even dah move on pun perasaan nak p stalk tu mesti ada jugak kan.
    HAHAHHAAH.
    AKu pun selalu jer stalk Mr. Crush.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, apapun kena beringat gak, takut terdouble tap gambar kat ig. Kantoi plak. Hehe

      Delete
    2. High five Mr. Unknown! :D. Nov, double tap tu mmg a fatale-femme gitu. haha

      Greetings :)

      Delete
    3. M.E : Kalau dah ter'double tap tu, prepared sebaldi air. Pastu selam kan kepala dalam tu. Hahaha. Anyway, thnks for visiting. #muahciked

      Delete
  10. Kata orang, bukan aku kata k,
    Klu kita msih ada prasaan marah slalu sbut namanya, itu tndanya kita masih sayangkan dia,,, hehe entah btul ke idak,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau camtu, boleh tak.... nak marah abang? Hehe. Mana tahu kot2 tetiba tersayang abang pulak. ;)

      Delete
  11. Hadek wat habang jd malu2 kucing plak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaa kalau habang malu, hadek double malu. Hahaha

      Delete