Thursday 21 May 2015

#25 Matrimony.

[Music : Path of Tears]
Assalamualaikum.


MEREKA kata jika kau lelaki sejenis
Jangan kau berani cuba dekati wanita
Jangan kau berani beri harapan padanya
Jangan kau berani miliki hatinya

DAN


Jangan sesekali kau berani nikahi dia

Hanya kerana mahu selindung aib diri
Kelak nafkah zahir batinnya terseksa.
Punya lelaki tak cinta mati.


Kata orang, lelaki sejenis yang berkahwin itu hipokrit, dan penipu. Mempergunakan sosok bernama wanita demi menyelamatkan diri dari terusan dilabel sejenis. Tidak bersikap realistik. Selfish. Hanya mementingkan diri. Konon demi menjaga nama baik dan memenuhi desakan keluarga semata, maka jalan yang dirasakan paling selamat diambil adalah dengan cara menikahi wanita. Pura-pura lelaki sejati, pura-pura cinta mati.

Benarkah?

Personally, aku tak rasa seseorang itu hipokrit bila mengahwini seseorang yang berlawanan jantina tanpa menceritakan terlebih dahulu kesongsangan diri pada pasangan. Come clean, katanya. Pada aku setiap manusia itu tidak terlepas dari perkara tercela. Masing-masing punya sisi gelap yang tidak perlu disingkap kembali. 

Tak mustahil juga wanita cantik yang dinikahi oleh para jejaka malaya juga turut tergolong dalam kelompok sejenis. Cumanya mereka lebih beruntung kerana lubang kunci ada pada mereka. Tidak perlu risau gelisah akan masalah di perbaringan malam pertama. Kerana kuncinya ada pada sang jejaka. Tugas mereka hanya perlu merelakan proses tujahan kunci tersebut. Jika si lelaki yang bernafsu sejenis makanya kau mungkin berhadapan situasi yang sukar. Akan tetapi tidak mustahil untuk membenamkan kunci tersebut. Berusaha lah abam sayang :)

Adakah Nov Collins bakal berkahwin nanti? 

Ya, Insha'Allah. Jika di izin tuhan aku mahu bernikah suatu masa nanti. Kerana itu jalan yang terbaik buat aku dan begitu juga buat kau. Selepas pemergian opah tercinta beberapa minggu lalu membuatkan aku sedar akan banyak perkara khususnya tentang norma kehidupan. Aku gusar norma alam itu suatu masa nanti bakal menjegah dibenak fikiran menagih penyesalan di kemudian hari. Tika itu mungkin sahaja waktunya sudah terlambat.

Aku terbayang jika aku masih berdegil memilih cinta sang jejaka, aku bakal kesepian di penghujung usia. Tanpa seorang zuriat disisi. Saat itu kudrat aku mungkin lemah tak sekuat sekarang. Dan disaat nafas aku dihujung helaan, tiada siapa disisi. Tiada yang peduli. Mungkin sahaja terbiar sepi. Tiada keluarga yang hadir saat talkin dibacakan keatas aku. Tiada siapa juga bakal mendoakan kesejahteraan aku disana.

Mungkin sahaja perkahwinan tidak memberi kebahagiaan yang kau cari. Namun, setidaknya kau dihadirkan sinar kebahagiaan tersebut iaitu zuriat. Soal selama mana hayat perkahwinan itu bakal bertahan, tak perlu kau fikirkan. Itu semua ketentuan illahi. Tugas kita hanya mampu berusaha sebaiknya.

Adakah Nov Collins akan tetap berkahwin, meskipun sudah mempunyai steady partner?

Definitely yes! aku tetap akan berkahwin dengan seorang gegadis walaupun sudah mempunyai seorang jejaka idaman kalbu disisi. Aku pernah mention kat entry sebelum ni, Hidup insan seperti kita perlu ada tolak ansur dengan norma kehidupan. Jangan rakus menongkah arus, kelak kau sendiri. Even if aku cinta mati sekalipun pada pasangan aku, aku tetap akan merelakan dia dijaga oleh seorang wanita. Kalau betul kau sayang dia, fikirkan 15-20 tahun akan datang. Sanggupkah kau lihat dia kesepian melewati hari tua keseorangan? Sedangkan teman lain punya keluarga.

Seperti yang kita semua sedia maklum kehidupan di dunia ini sifatnya tidak kekal abadi, nothing last forever. Aku kira apa lah salah jika aku korbankan perasaan cinta aku pada sang jejaka untuk hayat didunia. Bukan kah segala yang haram di hayat ini, halal di hayat abadi nanti?




Anyway apa yang aku tulis disini hanya lah pendapat peribadi Nov Collins semata-mata. Tidak menjadi kesalahan yang besar pun jika kau berniat mahu bernikah walaupun pada hakikatnya kau tu sejenis. Kalau kau tetapkan hati nak berubah ke arah kebaikan apa salahnya kan? Cumanya belajarlah setia. Jangan pulak kat rumah, karipap kau tibai, pastu makan burger dan pisang kat luar. Ewah-ewah kau tamak betul, nak makan luar roger Nov. Hahaha. Kalau nak makan luar pun cari lah steady partner. Tak gitu?

P/s: Aku juga peka dengan sesetengah warga sejenis yang berpendirian teguh tidak mahu bernikah. No worries, apapun aku still hormati prinsip dan pandangan korang.

23 comments:

  1. Tima kseh syang kerna memahami, smoga sgalanya mudah tuk awak nanti. Cinta sesama kita hnyalah persinggahan, cinta pd wanita jua kekal abadi. Klau ada niat nk kawen dsotu masa nnti, jgn sesekali brcouple klk nnti jd duri dlm daging. Kanan wife kiri bf, kita nk break dia xnak hadoii. Hati2 slalu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jazzlee : Sayang? Alamak, abg ni sweet lah, nak blushing ah camni. Dah lah Nov ni taste jugak kat bapak2. Hahaha. :P

      Delete


    2. Maaf mencelah.
      Tq en Jazlee utk pandangan paling bernas sekali..

      "cinta sesama kita hnyalah persinggahan, cinta pd wanita jua kekal abadi. Klau ada niat nk kawen dsotu masa nnti, jgn sesekali brcouple klk nnti jd duri dlm daging."

      Tapi kalau dah ada duri dalam dging ni.. isteri nak buat ape ye? Wanita pun manusia juga. Im also a person with love & feeling. But being betrayed.. and trust broken.. Ive kids to think about too. Apa perasaan anak2 nnt kalau tahu ayhnya ada skandal dgn lelaki dan seorg gay (OMG!!!)..

      Leave it or take it???

      Tq for everybody honest opinion;)
      Really appreciate it

      Delete
    3. Anonymous : For the sake of anak2, saya rasa ada baiknya you dan dia duduk semeja berbincang. cari kata putus, Insha'allah you'll find the answer. Memandangkan awak dah tahu his true colors, i guess he got nothing else to hide from you. He should be truer than true this time.

      Jika ditakdirkan perpisahan adalah jalan terbaik,maka redhakan lah. Mungkin ada lelaki yang lebih layak untuk awak kat luar sana. But please, jangan diperbesar aib si suami. Jangan beritahu pada anak2. Things will getting much more worst and complicated. Trust me.

      As i am likely one of them, saya memahami situasi si suami. Apa yg dilakukan si suami sememangnya salah. Tapi, awak sebagai isteri perlu main kan peranan yg betul. Jangan gunakan emosi untuk tunduk kan suami. Sebaliknya bicara hati ke hati. Lelaki sejenis ni pendekatan dia tak sama seperti lelaki straight. Apa yang you nak dari seorang lelaki, adalah sama seperti apa yang suami you nak dari lelaki lain. If you do love your marriage and trying hard to save it. This is the best possible way you could do. Insha'allah dia akan sedar kesalahan dia.

      If not, cerai secara baik, banyak kan berdoa pada tuhan, Hopefully ada lelaki yang benar2 layak mencintai you seadanya. Anyway, be strong.




      Delete
  2. Maaf mencelah..eceh!haha..

    Begini,aku rasa point kau lebih sesuai diguna pakai golongan bisexual..kalau pure gay,aku tak pasti macam mana dia nak buat anak..ekeke..orang selalu ingat kawen sure dapat anak..

    macam kau cakap,apa yang jadi dekat diri kita semuanya atas ketentuan Tuhan..zuriat tu pun atas ketentuan Tuhan bukan?...kita tak pasti apa yang bakal jadi masa depan,semua tu rahsia Tuhan..

    Aku setuju dengan kau Nov...kalau ada niat nak bina rumah tangga sebaik-baiknya tinggalkan laa dunia plu ni,setia pada isteri..

    apa pun..tepuk dada,tanya hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamen : mungkin lah, tapi gay pun boleh jgk guna pakai. Macam aku, kadang aku suka lelaki, kadang aku jatuh hati pada wanita. Rate tu selalu berubah-ubah. It depends.

      yup, zuriat tu pun ketentuan tuhan jugak. Ada orang kahwin bertahun, tapi tak jugak dapat anak. Bagi aku, tak salah mencuba. Selagi aku berkemampuan aku akan cuba penuhi tuntutan berkahwin. :)

      Kalau aku lah kan, better kau ada steady partner daripada kau cari random sex kat luar. Sebaiknya tinggalkan terus dunia plu. Tapi aku tahu ianya mustahil. Nafsu kan tak boleh diubah. Tapi kita masih boleh kawal. Takes time. Tak payah tinggalkan partner. :)

      Abam kamen sayang, takpe nanti dah berumur biar aku jaga kau. Aku taste gak ngn daddies ni. Haha. :p

      Delete
  3. Selamat Pengantin Baru in advanced daripada Nu'man dan Kamen

    Semoga Nov berbahagia selalu disamping dia yang berkerang
    Pisang2 kami usah diintai lagi
    Pelihara lah kerang sebaik nya kerana ia mampu ber reproduksi
    Sedangkan pisang2 kami ... tiada mungkin subur lagi bila sudah tercantas ..

    Salam sayang
    NUman dan KAmen ..hahahaha .. dan rakan2 blogger ..gaytiew

    Hidup LBGT !! ..hahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu'man : Aww, Thanks awak. Hadiah kahwin mana?

      Tapi majlis nya lambat lagi, another 3@4 years from now. Hehe. Nanti. Dah comfirm saya akan war war kan. Awak ngn kamen duk meja vip. Haha.

      Hmm, tapi awak. Saya still tak boleh move on lgi dgn pisang emas awak tu. Camne? :p

      Delete
    2. Nu'man : Nu'man..since kau dah petik nama aku,kau wajib bayar nafkah kepada aku sebagai ganti rugi..ekekeke

      Nov : abaikan jer Nu'man..dia pms,tu pasal komen semacam jer...hahaha

      Delete
    3. Nov .. nanti jemput la dulu .. I datang dengan laki I ... tulis dekat invitation tue .. Nu'man and partner tau ..kehkeh ..

      Kamen ..walaweiii . kalau petik jer ..nafkah .. kan dah bayar bulan2 kat ko gaji maid .. x cukup ker ka .. wakakakaka ..

      Delete
    4. Nu'man : Lah baru nak tulis Nu'man and Kamen. jimat sikit invitation card. Hehe. Takpe, nanti nak tulis Nu'man and partner with sons. Make sure caucasian tau. Saje nak bagi kak senah, rogayah, jamilah merembes nanti tengok laki Nu'man. Hahaha

      Delete
  4. Yes Amir setuju dengan Post Nov...Cumer macam Amir punya post lah...kalau tanya Amir kahwin ker tak...still Amir akan jawab Amir tak tahu...I Just don't know...I mean...maybe I get married in the future...or maybe not...who knows...but for time being, I just enjoy for who I am...being myself...Top...No Regret...:-P

    And of course Amir setuju gak dengan Mr Kamen...The PLU guy who get married should be label as Bi...coz Amir ade kawan baik Amir (PLU) which is totally not into girl...die pernah keluarkan statement maut die dimana kalau perempuan get nude depan die pun die 'Tak Naik'....

    Lastly, Paling penting...kalau PLU who decide to get married...please change your life style...I mean be 'normal' and don't hurt your future wife...or else you bukan sahaja berdosa terhadap diri isteri you...tetapi you berdosa terhadap diri you jugak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. P/S : Yea....Colton Haynes...but which one...? from Arrow or Teen Wolf...? *love him...

      Delete
    2. Amir : Kahwin tu hak individu. So its up to you whether you want to get married or not. Soon, insha'allah you'll get the answer.

      Yup, sepatutnya macam tu lah. Sebaiknya tinggalkan terus sisi gelap. Tapi benda tu macam mustahil, sebab nya ada je suami org anak besar panjang still cari "burger/pisang" kat luar. Apapun semuanya bermula dgn diri kita. If we want to change the world, we have to change the one in the mirror first. Giteww. Hehe.

      Wah.. on TOP of the world. hahaha. :P
      Hmm, MTV backstage mybe.

      Delete
    3. He is my abercrombie fav.. ;)

      Delete
  5. Kalau aku pulak entahlah.
    I dont have answer yet.
    Kalau ada jodoh ada la kot.
    Nak partner je boleh ? HAHAHAHAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unknown : Kau tak payah risau lah wey, umur kan masih muda remaja. Partner? Jodoh pasti bertemu. Hehe. :P

      Delete
  6. hope sblm umo 40 nk kawen lahhhh.. x kesah la ngan lelaki ke pompuan hahaha #ngek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shin : Hahaha. As long as you happy, nothing else would matters. Nanti kenduri jgn lupa jemput. lama dah tak makan nasi free :P

      Delete
  7. Stuju sngt ngan nov. Yg penting hari tua & kehidupan selepas dunia. Dunia plu nie x kekal. Kena lawan gak nafsu.. nyway, selamat berpuasa.!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bae : Betul, thanks kitak for the words. Selamat hari raya.

      Delete